19:21 0

Luahan Hati Pak Nil Tentang Sikap Azwan Ali

Luahan Hati Pak Nil Tentang Sikap Azwan Ali


Ramai yang mengetahui hubungan baik Pak Nil atau Aznil Nawawi dengan Azwan Ali.

Yang terbaru Azwan Ali dikatakan telah berangkat ke umrah dan Aznil telah mengucapkan selamat menunaikan ibadah umrah buat sahabatnya itu.


Aznil juga telah meluahkan tentang sikap Azwan Ali dalam statusnya di laman sosial instagram. PakNil memberitahu Azwan antara orang yang paling banyak berdoa untuk ibu Pak Nil.

Jom baca luahan Pak Nil:

Selamat berangkat menunaikan ibadah umrah sahabatku @divaazwanavazz Bertuah sungguh insan ini kerana sering dijemput Allah ke rumahNya setiap kali Ramadhan. 

Dalam kekurangan kita sebagai hambanya, Allah sahaja yang tahu kelebihan insan ciptaanNya. Kita yang menghina seseorang insan itu, cuba lihat di dalam diri kita, adakah kita mendapat kelebihan dan keistimewaan seperti itu? 

Kita senang menghina seseorang sedangkan Tuhan jadikan dia sebagai dugaan untuk kita. Bersabar kah kita dengan dugaan sekecil itu dan betapa ia menilai hati, minda dan mulut kita? Kalau tiada insan bernama Azwan Ali, dapat kah kita belajar dari kesilapan dan kekurangannya? Bersyukurlah dengan insan seperti dia kerana dia, kita banyak kutip pengajaran yang sangat bernilai. Doakan yang elok2 aje sebab pastinya adanya hikmah yang tersembunyi. 

Cuba tanya, adakah kejadian yang diturunkan itu satu ujian untuk Azwan atau untuk kita yang terlibat mengutuknya? Di sepuluh malam terakhir dan sepuluh hari terakhir Ramadhan, saya haramkan anda menurunkan komen negatif pada posting ini! Doakan yang elok2 untuk sahabatku Azwan Ali agar dia dan kita dapat bertemu Lailatul Qadar yang dijanjikan Allah SWT. 

Untuk pengetahuan, Azwan lah orang yang tidak pernah lupa mendoakan Paknil, keluarga paknil dan kesihatan ibu Paknil Norbaiti bila berada di tempat mustajab di Baitullah. 

Ramai yang maklum keadaan ibu Paknil yang uzur sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Sebelum berangkat ke tanah suci, Azwan pasti tanyakan nama penuh ibu paknil untuk diangkatkan doa di hadapan pintu Kaabah dan di Raudah. 

Maafkan aku juga sahabat jika aku pernah mengumpat, menyakiti dan mengasari mu. Selamat pergi dan kembali dengan kemenangan. Amin.


0 comments:

Post a Comment